Resultaten Team Coolen in Mierlo en Gilze

Op zondag 3 januari hebben 14 Judoka’s van Team Coolen deelgenomen aan het beginnerstoernooi in Mierlo en 20 Judoka’s aan het toernooi in Gilze. Dit laatste is een toernooi voor ervaren wedstrijdjudoka’s. IJsbrand Kloover versloeg al zijn tegenstanders op het toernooi in Gilze met fantastische worpen en werd eerste in Gilze. Zijn broer Reinout werd derde op dit toernooi.
Team CoolenTijn van Erp draaide sinds lange tijd weer voor de eerste keer een toernooi. Hij is lang uit de roulatie geweest door kruisbandletsel echter een intensief revalidatieprogramma heeft ervoor gezorgd dat hij weer wedstrijden kan Judoën. Hij won in Mierlo al zijn wedstrijden en werd eerste.
Mike en Anouk de Laat namen voor het eerst deel aan een toernooi buiten de club. Zij waren met vier jaar de jongste deelnemers. Mike werd derde en Anouk werd vijfde.
In de week van 11 t/m 16 januari is het “Vriendjesles” wat betekent dat alle Judoka’s een vriendje of vriendinnetje mogen meenemen tijdens de training.
Voor meer info en foto’s www.teamcoolen.nl of bel met Vincent Coolen (06-43010228)

Mierlo_2016

Op de foto vnl. Tijn van Erp, Marco Rozas de Kort en Joep Staal van Team Coolen na hun wedstrijden in Mierlo.

DOOR GEMEENTE GEKOZEN VRIJWILLIGERS IN HET ZONNETJE GEZET!

De gemeente Haaren heeft de goede gewoonte om tijdens de nieuwjaarsreceptie vrijwilligers uit de vier dorpen te huldigen.

De vrijwilligers van het jaar 2015 zijn al gehuldigd tijdens het vrijwilligersfeest op 10 december jl. Daarom is besloten om tijdens de receptie van 3 januari jongeren, die vrijwillig actief zijn voor hun dorp, eens in het zonnetje te zetten.

Uit ieder dorp is een groep of een individuele jongere gekozen, die zich inzet voor de jongeren en die daarmee een belangrijke bijdrage levert aan de leefbaarheid in de vier dorpen van onze gemeente.

BD BZM

Scouting Biezenmortel Foto: Michelle Bosmans

Uit Biezenmortel:
De leiding van de scoutinggroepen van verkenners & gidsen en van de rowans.
Deze scoutinggroepen worden geheel begeleid door jongeren: Emmie Mallens, Iris Oerlemans, Niek Brekelmans, Pieter Dielissen, Igor van Drunen, Joeri van Drunen en Boy Scholtze.

BD Esch

Christ van Schijndel Foto: Michelle Bosmans

Uit Esch: Christ van Schijndel.
Christ is altijd bereid zijn schouders te zetten onder activiteiten voor jongeren in Esch. Hij is actief in de evenementencommissie van Essche Boys. Hij organiseert van alles met carnaval, en dan vooral voor “zijn” club de Deurdouwers. Tijdens het jaarlijks jeu de boules toernooi in Esch organiseert hij een feest voor de Essche jongeren. Ook voor LOHA (voorheen Loesch) is Christ regelmatig bezig. Daarnaast staat hij op de lijst van politieke partij Samenwerking ’95. De Essche jongeren weten dat ze een beroep kunnen doen op Christ van Schijndel.

BD Ha

Teun en Tom van Sprang van bestuur Rebirth Foto: Michelle Bosmans

Uit Haaren: Het bestuur van de Stichting Rebirth Events.
Vanaf 2009 organiseren zij jaarlijks aan het begin van het festivalseizoen het Rebirth Festival in Haaren. Dat trekt elk jaar duizenden jongeren en vergt een goede voorbereiding en een goede organisatie. Het bestuur werkt met heel veel Haarense vrijwilligers, vooral jongeren. Samen zorgen zij ieder jaar weer voor een prachtig feest.
Daarnaast organiseert de Stichting sinds enkele jaren in november het Beekdalbal en Rebellion, feesten in sporthal Beekdal in Haaren.
Het bestuur: Ferry van de Nieuwelaar, Marijn Snellen, Teun van Sprang en Tom van Sprang.

BD HV

Maarten van Gorp en Alex van Dun van bestuur d’n Inbreng. Foto: Michelle Bosmans

Uit Helvoirt:
Het bestuur van Stichting HOJ/d’n Inbreng.
Zij beheren jeugdhuis d’n Inbreng en participeren in allerlei activiteiten en evenementen voor de Helvoirtse jongeren, zoals onder andere in het welbekende jaarlijkse Helvoirts Weekend, in het Open Podium en de avondvierdaagse. Daarnaast zijn ook LEFH (Local Entertainment Factory Helvoirt) en het kindervakantiewerk verbonden met d’n Inbreng.
Het bestuur: Alex van Dun, Maarten van Gorp en Jurre Vugts.

Deze ondernemende Haarense jongeren zijn tijdens de nieuwjaarsreceptie van 3 januari gehuldigd. Zij ontvingen ieder een persoonlijk cadeautje en een cheque van € 250,– voor hun organisatie.

GROENCURSUS IVN OISTERWIJK e.o.

Ieder jaar organiseert IVN-Oisterwijk e.o. een groencursus. Deze cursus is voor iedereen die geïnteresseerd is in de natuur en er zich wat meer in wil gaan verdiepen.
Een grote voorkennis is niet nodig. Het leuke van de groencursus is de grote verscheidenheid van onderwerpen die aan bod komen.
Er is dus voor elk wat wils: u maakt kennis met de geschiedenis van ons Brabants landschap, er zijn lessen over vogels, planten, insecten, de kringloop van de natuur en nog diverse andere onderwerpen. 
De cursus bestaat uit 8 lesavonden en 9 excursies. Na iedere les volgt een excursie in het weekend erna.
Zo kunnen we in de praktijk zien en beleven, wat er in de les is behandeld. Iedere excursie vindt plaats in een ander gebied, zodat u ook uw eigen leefomgeving beter leert kennen. De theorieavonden worden maandelijks op een woensdagavond gehouden in wijkcentrum
“De Pannenschuur” in Oisterwijk (Lavendel 9, 5061 WB tel: 013-5219090). We beginnen steeds om 20.00 uur. De eerste les is op 24 februari 2016.
Voor meer informatie en voor aanmelding kunt u bellen naar Odiel Kranendonk, coördinator, tel.06-22874300 of per e-mail: ommkraan@gmail.com .Kijk ook regelmatig op onze website voor méér informatie: www.ivnoisterwijk.nl

INZAMELING KERSTBOMEN

U kunt vanaf maandag 4 januari tot en met maandag 11 januari uw kerst¬boom op diverse locaties binnen de gemeente aanbieden. Op de onderstaande locaties plaatsen wij dranghekken waartussen u uitsluitend kerstbomen kunt deponeren. U kunt uw kerstboom ook gratis op de milieustraat en op de groenpunten aanbieden.

3196De locaties: in Helvoirt: Rolschaatsbaan, Speelterrein Hazelaar, St. Jorisstraat (nabij nr. 1) en ’t Heike (nabij nr. 30) in Haaren; Groenplein, De Zwartrijt / Biezen en Oud voetbalveld Leypad. In Biezenmortel: in de Kloosterstraat en in Esch: Venakkers

Te Voet Te Veld loopt 2000 euro bij elkaar voor Stichting Rick

Foto: Oprichter Stichting Rick, Wil Huijbregts, fietst met de jongste deelnemer van de 35e Te Voet Te Veld. (Foto: Berna Verhoeven)
Een straffe wind met voorjaarse temperatuur maakte op zondag 27 december van de 35e winterwandeling Te Voet Te Veld Helvoirt een geslaagde wandeltocht, dit keer, vanuit het dorp Haaren. Er kwamen er 250 deelnemers, nagenoeg hetzelfde aantal als in 2014, in de benen om een frisse neus te halen om daarmee een prachtig doel te ondersteunen: Stichting Rick. Deze stichting maakt het mogelijk dat mensen met een niet-aangeboren-hersenletsel met aangepaste fietsen, 9.500 euro per stuk, naar buiten kunnen. De start- en finish was bij de geweldige accommodatie van ’t Haarens Buutje aan de Nemelaerstraat.
De organisatie ontving veel positieve reacties over de routes, waarbij vooral de 9 (126 deelnemers) en 12 kilometer (80 deelnemers) aanzienlijk meer deelnemers trok dan vorig jaar.
Minder gezinnetjes
Daarentegen lieten de gezinnetjes (4 km.) het dit keer afweten met slechts 44 deelnemers (vorig jaar 133, waaronder51 kinderen). In 2014 was dit de populairste afstand, nu liepen slechts 15 kinderen de kortste afstand en 7 kinderen trotseerden de 9 kilometer. Veel complimenten kreeg de organisatie over de routes en de verzorging.
De meeste deelnemers kwamen uit het dorp Helvoirt met kort daarop Haaren en ook een leuk aantal mensen uit Biezenmortel en Esch. Verder was de gehele regio goed vertegenwoordigd, maar ook daarbuiten: Breda, Krimpen aan den IJssel, Houten, Eindhoven, St.-Oedenrode, Aarle-Rixtel, enz.
De 4 kilometerroute maakte een mooi rondje kasteel Nemerlaer, de afstanden 9 en 12 km. gingen door het buitengebied richting N65 en maakte een gastvrije tussenstop bij Plantenkwekerij Burgmans aan het Holleneind.
Terug bij ’t Haarens Buutje was het daar goed toeven onder het genot van snert, koffie, chocolademelk, krentenmik of een heerlijke warme glühwein.
Naast het startgeld en giften, kwam ook de opbrengst van de verkoop van snert, koffie, thee, chocolademelk ten goede aan het doel. Stichting Te Voet Te Veld mag een bedrag van 2000 euro overmaken aan Stichting Rick uit Oisterwijk. Dank aan iedereen die heeft meegewerkt aan de totstandkoming van dit mooie bedrag voor dit mooie doel!

HOS zet de strijd door voor zendmachtiging

De Haarense Omroep Stichting (HOS) gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in Den Bosch. Die verklaarde op 23 december het beroep van de HOS ongegrond tegen aanwijzing van de stichting lokale omroep Haaren (LOHA) als zendgemachtigde voor de komende vijf jaar.
De Bossche rechtbank oordeelt dat het besluit van het Commissariaat voor de Media van juli vorig jaar om de zendmachtiging aan LOHA toe te wijzen aan alle wettelijke eisen voldoet. Daarmee raakte de HOS na 20 jaar haar zendmachtiging kwijt.
De rechtbank komt tot de conclusie dat de Haarense gemeenteraad over voldoende informatie beschikte en dat het advies om LOHA aan te wijzen aan alle zorgvuldigheidseisen voldoet.
Maar volgens de HOS schiet het advies ernstig tekort en is het in strijd met de Mediawet. De gemeenteraad heeft het Commissariaat geadviseerd zonder te beschikken over een begroting en een beleidsplan van LOHA, aldus de HOS. “De rechter vroeg daar op de zitting nog naar aan het Commissariaat”, aldus een woordvoerder van de HOS. “Het Commissariaat kon dit alleen met nee beantwoorden. Maar daarvan is niets terug te vinden in de uitspraak.”
Volgens de rechtbank is niet aangetoond dat de gemeenteraad over onvoldoende informatie zou beschikken en voldoet het advies aan alle zorgvuldigheidseisen.
De HOS stapt naar de Raad van State om de uitspraak aan de vechten.

Door: Peter Corvers

Nep-burgemeester van Haaren actief op Twitter:

‘Het beste van Oisterwijk is de weg naar Haaren’

HAAREN – ‘Het beste van Oisterwijk is de weg naar Haaren.’ Een boodschap van iemand die zich op Twitter voordoet als de burgemeester van Haaren. De echte burgemeester, Jeannette Zwijnenburg, is volgens een woordvoerder van de gemeente niet blij met haar ongewenste ambtsgenoot.

Burgemeester Zwijnenburg van Haaren geeft haar nep-ambtsgenoot tot woensdagmiddag vijf uur om zich te melden. Doet hij of zij dit niet dan zal de echte burgemeester volgens de woordvoerder aangifte doen bij de politie.

De account van de nep-burgemeester van Haaren bestaat sinds 19 december. Sindsdien heeft @BgmHaaren zes berichten verstuurd, waaronder dus de tweet waarin de nep-burgemeester stelt dat ‘het beste van Oisterwijk de weg naar Haaren is’. LEES MEER>>>>

Bron: Omroep Brabant

Ömer Kaya wordt per 1 juli 2016 de nieuwe hoofdtrainer van zondageersteklasser R.K.S.V. Nemelaer uit Haaren.

Kaya wordt daarmee de opvolger van Klaas Wels.

“Na veertien jaar Piet Drijvers heeft Klaas Wels met zijn werkwijze en visie op het voetbal uitstekend werk verricht. Gezien de ambities van Klaas – het volgen van de opleiding Coach Betaald Voetbal – en de beperktere middelen bij Nemelaer zijn we op zoek gegaan naar een vervanger. We verwachten een uitstekende kandidaat te hebben gevonden in Ömer Kaya”, aldus coördinator technische zaken van Nemelaer, Arend Vugts. “Nemelaer is een club die primair met eigen spelers het maximale resultaat wil behalen. Het collectief is hierin een heel belangrijk element en dat vereist een grote vaardigheid van de trainer om het groepsproces maximaal te begeleiden. Tegelijkertijd zullen de beschikbare talenten en specifieke kwaliteiten optimaal tot wasdom gebracht moeten worden om deze vervolgens te integreren. De visies van Ömer en Nemelaer sluiten op die punten naadloos op elkaar aan”. Kaya en Nemelaer sluiten een overeenkomst voor 1 jaar.

omer

Foto: Ömer Kaya en Nemelaer-voorzitter Marc Willems schudden elkaar de hand

Ömer Kaya (50), woonachtig in Vlijmen, is op dit moment hoofdtrainer van zondag 3e klasser RKVV Nieuwkuijk. Kaya en Nemelaer kennen elkaar o.a. uit het seizoen 2013 – 2014, toen Kaya hoofdtrainer was van SBC Son en Breugel, één van de toenmalige tegenstanders in de competitie van RKSV Nemelaer. De voormalige profvoetballer bij RKC Waalwijk en FC Den Bosch is in het dagelijks leven Docent Sport aan het Summa College in Eindhoven. Eerder was hij trainer van TSV LONGA, RKC A-jeugd, RBC A-jeugd, KNVB JPN Teams onder 14 en onder 16, RKDSV Diessen, SBC Son en Breugel en thans RKVV Nieuwkuijk.

Uitnodiging nieuwjaarsconcert 2016

Nationaal Jeugd Fanfare Orkest
o.l.v. Danny Oosterman
&
Harmonie Sint Gregorius
o.l.v. Chris Derikx

zondag 3 januari 14.00 uur
Den Domp Kerkstraat 26 Haaren
entree gratis

Een nieuw jaar vol nieuwe kansen en nieuwe wegen.
Een jaar dat we graag samen met u, positief en hoopvol willen begroeten!
Het nieuwjaarsconcert 2016 wordt een stralend feest en start met een uitgelezen programma van ons harmonieorkest.
Na de pauze een prachtig optreden van het NJFO. Het NJFO is één van de grote jeugdorkesten in Nederland. Het fanfare-orkest wordt door velen beschouwd als het beste in zijn soort. Het orkest bestaat uit de meest getalenteerde en enthousiaste jonge muzikanten van Nederland. Dat geeft een concert van het NJFO net dat beetje méér: de energie, het plezier en de inspiratie spatten van het podium.

Harmonie Sint Gregorius heet u van harte welkom!