Steun vanuit het declaratiefonds
HAAREN – 9 oktober 2022. Doe jij iedere maand je best om de eindjes aan elkaar te knopen en heb je daardoor geen geld voor sport of een culturele activiteit?
De gemeente heeft het zogenoemde ‘declaratiefonds’. Je kunt dan een bijdrage krijgen voor jezelf, voor je partner of voor je kinderen (onder 18 jaar) om naar het theater, sportles, de film of gewoon een dagje weg te gaan.
Je kunt voor 2022 nog een aanvraag doen tot en met 31 december 2022.
Wil je weten of jij hier recht op hebt? Kijk dan op www.oisterwijk.nl/declaratiefonds Daar vind je ook een aanvraagformulier.





’s-Hertogenbosch of liever Den Bosch is een prachtige stad met een mooie Sint Jan op de Parade als middelpunt van een heel gezellig centrum met leuke winkels, leuke terrasjes en restaurantjes waar je ontzettend goed kunt eten, vooral de Korte Putstraat is wereldwijd bekend.
En wat denk je op het sportieve vlak van de Hockeydames van Den Bosch of de basketbalploeg Heroes die in de mooie sporthal De Maasport de thuiswedstrijden speelt.
Natuurlijk mag in de euforie over Den Bosch de Bossche Bollen van Jan de Groot aan de Stationsweg niet vergeten worden en het drie letters bevattende woord wat heel Nederland kan uitspreken.
Ik ben in 1954 in Den Bosch geboren en op vrij jeugdige leeftijd in aanraking gekomen met FC Den Bosch. In eerste instantie met mijn vader naar het oude De Vliert met zijn sintelbaan en betonnen staanplaatsen en verwend worden met een zakje Smith Chips met daarin een blauw zakje zout. Dat was leuk en ik kan me alleen maar mooie momenten herinneren. Een paar jaar later , inmiddels op de middelbare school en ik klaar was met studeren, vlug de warme maaltijd naar binnen gewerkt en op de fiets naar het stadion om daar de training van mijn clubje te volgen. Tot aan 1978 en ik in Haaren gingen wonen, heb ik alle stadions in Nederland gezien en wij waren zelfs zo fanatiek dat we ook naar nietszeggende oefenwedstrijden van de FC gingen in dorpjes in Duitsland waar heel toevallig bijna altijd de plaatselijke Feuerwehr het jaarlijkse feestje hield op het sportpark met heel veel bier en hele vette braadworsten. Nogmaals een mooie tijd en er gebeurde helemaal niets wat leek op relletjes of iets dergelijks, we waren samen met de tegenstander een hele grote familie.
Waarom het nu de laatste jaren helemaal escaleert is mij een compleet raadsel. De jongelui die alle ellende veroorzaken is nog steeds een minderheid die geen enkele bedoeling heeft om naar het spelletje voetbal te kijken en stijf van de alcohol en drugs en een grote zwarte capuchon blijkbaar wel geld hebben om vuurwerk en andere troep in huis te halen en vergeten dat het clubje waar ze dan zogenaamd supporter van zijn, helemaal de vernieling in richten want die krijgt alle rekeningen gepresenteerd. Ik snap ook niet een opmerking van een paar mensen uit de supportersvereniging van Den Bosch die zeggen dat ze wel weten wie de raddraaiers zijn maar hun mond houden ,met alle gevolgen van dien.







