Midwinterwandeling in Haaren
Vrijdagmiddag 28 december a.s. organiseert natuurgids Geertje Jansen een Midwinterwandeling in het natuurgebiedje achter de St. Lambertuskerk. Tijdens de wandeling staan we stil bij verhalen, rituelen en legenden die een belangrijke rol spelen tussen Kerstmis en Drie Koningen. Dit doen we aan de hand van de bomen, struiken en planten die we onderweg tegenkomen.
Aan het einde van de wandeling drinken we samen een lekkere beker warme chocomel of glaasje middeleeuwse Gluhwein.
De wandeling start om 14 uur en duurt tot ongeveer 16 uur.
Kosten voor de wandeling (incl. chocomel of gluhwein) zijn 15 euro per persoon. Neem je iemand mee dan betaalt de tweede persoon 10,-
Aanmelden kan via info@wandeloogst.nl




De goede doelen
Deur-tot-deur actie Oisterwijk e.o.
Barry en Willem zijn vrijwilliger bij Stichting WensAmbulance Brabant en rijden wensritten voor (terminaal) zieke patiënten. Zij willen graag nog een keer naar een plek waar ze dierbare herinneringen aan hebben, maar zijn niet meer in staat zelf te lopen. Willem en Barry van de WensAmbulance staan dan paraat om deze wens te verwezenlijken. Zij voeren meer dan 500 ritten per jaar uit, zowel in binnen- als buitenland.
Tommie werkt voor Stichting Niños de Guatemala en zet zich in om kinderen in Guatemala naar school te laten gaan. Onlangs bracht hij zelf nog een bezoek aan het land. Tommie: ‘Het geld is hard nodig. Voor 50 euro kunnen wij een kind in Guatemala een maand lang naar school laten gaan.’ Met dat geld financiert de organisatie het gebouw, de docenten, de leermaterialen en allerlei sociale – en gezondheidszorg. Ook krijgen de kinderen op school een lunch, want op een lege maag kun je niet leren.










