Herinnering/Uitnodiging: Haaren, 2 jaar na de herindeling
HAAREN – 27 februari 2023. Op 1 januari was het 2 jaar geleden dat de gemeente Haaren ophield te bestaan en het dorp Haaren werd toegevoegd aan de gemeente Oisterwijk.
De bedoeling was dat u als inwoner zou kunnen profiteren van meer daadkracht van een groter gemeentelijk apparaat. Daarbij zou de eigenheid van ons dorp behouden moeten blijven.
Wij vinden het tijd om de balans op te maken. Zijn er zaken die volgens u in Haaren beter geregeld waren dan in Oisterwijk? Wat mist u sinds de herindeling? Wat wilt u in de toekomst graag anders zien? Maar óók: wat is er verbeterd nu Haaren onderdeel van Oisterwijk is geworden? Wat moeten we zeker vasthouden? Wij horen het graag van u!
Daarom bent u welkom op maandag 13 maart 2023 in Den Domp om hierover met ons te discussiëren.
Hebt u vragen of opmerkingen die u graag al van tevoren met ons wilt delen dan kunt u mailen naar fractie@pro-oisterwijk.nl. Ook kunt u bellen of appen naar Marion Das, 06-34769134.
Aanvang 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.
Met PROgressieve groet,
Bestuur en fractie PRO-Oisterwijk









Mijn kijk op de Struivendurpse carnavalsbeleving vanuit de scootmobiel en met Hoge Hoed op .
Ons Ine had het lumineuze idee om bij de voormalige residentie van de Bartelkwartels te gaan staan want dan konden we een keer een pilske drinken. Helaas had Hugo andere gedachten voor de zaterdag en was hij pas om 16.00 uur open voor een heerlijke maaltijd, ook heel belangrijk met dit soort dagen. Om 2 heren tegelijk te dienen is normaal al een hele opgave dus ik begreep die beslissing wel , alleen was wel jammer. Tot overmaat van ramp komt er op een gegeven moment ook nog iemand naar je toe , waarvan ik tot op heden niet weet wie het was vanwege de gedaanteverandering, maar die riep : “he Chrisje , hedde gij nog unne sleutel van Den Bartel want ik sterf van d’n dorst en ik moet verschrikkelijk pissen”. Ik moest hem teleurstellen.
De Optocht
Pleinfestijn
Na wat gekluun achter de grote feesttent door aangekomen op het mgr. Bekkersplein en de beste locatie voor mij was vlak bij de bar en uitzicht op alles en iedereen op heuphoogte. Het voornemen was om 2 glaasjes bier te nuttigen en de rest sinas, maar omdat bij de buitenbar alleen bier verkrijgbaar was en ik ons Ine en andere mensen die mij met heel veel plezier een consumptie wilden aanbieden niet te belasten met het iedere keer naar een andere bar te lopen is de sinas die middag vervangen door glaasjes bier. Dat ik de volgende dag door een aantal mensen werd aangesproken dat mijn rijgedrag op de scootmobiel wat te wensen overliet , is dan jammer. Je ziet heel veel mensen die je in jaren niet gezien hebt en het mooie is ook dat sommigen er heel veel moeite voor doen om maar niet herkend te worden door een tijdelijke transgenderverandering. Er zijn dan ook mensen die je ter wille zijn en dan op de knieen gaan zitten om vervolgens in vloeibaar Nederlands of nog vloeibaarder Haorens te vertellen hoe leuk dat ze het vinden om mij te zien. Nou lieve mensen , het was geheel wederzijds.
Met het kleinkind naar Den Domp




