Het is mogelijk om hier op de nieuwssite van Haare...
GERRIE VAN DER MEE KRIJGT BRONZEN LEGPENNING GEMEENTE HAAREN
De heer Gerrie van der Mee uit Haaren ontving zaterdag 11 juni de legpenning in brons van de gemeente Haaren. De penning werd uitgereikt door burgemeester Jeannette Zwijnenburg- van der Vliet tijdens het MaEschtro concert in dorpshuis De Es in Esch.
De heer G.F.L.A. van der Mee (21-03-1968) ontving de legpenning omdat hij zich op zeer bijzondere wijze voor de gemeenschap van de gemeente Haaren, en vooral voor het dorp Esch, verdienstelijk heeft gemaakt.
Zijn activiteiten.
• Van 1991-2015 was Gerrie van der Mee actief bij de Knoestjes. Niet alleen als lid en muzikant, maar hij was ook een aantal jaren voorzitter van de Knoestjes en voorzitter van de jubileumcommissie.
• Vanaf 1993 is hij lid van muziekvereniging Sint Willibrordus uit Esch (hij is als muzikant begonnen in 1979 bij Sint Gregorius te Haaren). Hij is 5 jaar voorzitter geweest van de muziekvereniging. Hij was actief bij het opbouwen van en verkopen tijdens de hergebruikersmarkt die 1x per jaar georganiseerd werd. Hij neemt deel aan concerten en verzorgt de presentatie. Ook is hij actief bij elk jubileum (1x per 5 jaar) van de muziekvereniging.
• Bij Stichting de Oggelvorsen heeft hij diverse rollen gehad, zoals lid van de raad van elf, bestuurslid, voorzitter Stichting de Oggelvorsen (2012 t/m 2015), commissie organisatie Oggelrevue, organisatie carnavalsactiviteiten, deelnemer optocht, presentator bij allerlei gelegenheden, jurylid, artiest tijdens de Oggelrevue. Ook is hij 3 jaar (2003, 2004 en 2010) prins carnaval geweest, “Prins Gerst dun 1e “.
Hij had een belangrijke voortrekkersrol bij de doorstart van de organisatie van Openbaar Carnaval in Esch toen in 1999 bijna het gehele bestuur stopte.
• In 2010-2011 zat hij in de commissie die het Keinderkupkesfestival in Esch heeft georganiseerd.
• En vanaf 2012 is hij de Onbezoldigde Gemeentelijke Biertapper in Esch tijdens het Bierpompfeest.